Формування мовних компетентностей (в таблицях)

Етапи формування артикуляційної навички

1. Ознайомлення студентів зі звуком

  • Демонстрація звука

  • Пояснення його артикуляції

  • Порівняння зі звуками рідної мови

  • Артикуляційна гімнастика

2. Автоматизація мовленнєвих дій студентів зі звуком

 

Рецепція (вправи для розвитку фонематичного слуху):

  •  упізнавання

  •  розрізнення

Репродукція (вправи для навчання вимови звуку):

  • імітація звуку

  • підстановка

  • відповіді на запитання

  • заучування напам’ять

Етапи формування інтонаційної навички

1. Ознайомлення студентів з інтонаційною моделлю (ІнМ)

  • Демонстрація ІнМ

  • Пояснення її комунікативного значення

  • Прослуховування нової ІнМ

2. Автоматизація мовленнєвих дій студентів з  ІнМ

 

Рецепція ІнМ (вправи для розвитку інтонемаційного слуху):

  •  упізнавання

  •  розрізнення

Репродукція ІнМ (вправи для навчання інтонування):

  • імітація

  • підстановка

  • трансформація

  • самостійне вживання

Етапи формування репродуктивної лексичної навички 

І. Ознайомлення студентів з новими лексичними одиницями (ЛО)

Цілі: семантизувати нові ЛО,

         продемонструвати звукову, графічну і граматичну форми нових ЛО

Зміст етапу:

  • Введення викладачем нових ЛО (в реченні, ситуації, розповіді тощо)

  • Перевірка розуміння значення нових ЛО (відповіді на запитання викладача)

  • Фонетичне опрацювання нових ЛО (вправи в імітації)

  • Демонстрація графічної й граматичної форм нових ЛО (транскрипція, особливості вживання в множині)

ІІ. Автоматизація мовленнєвих дій студентів з новими ЛО на рівні фрази

Мета – вчити студентів вживати нові ЛО на рівні речення

Зміст етапу:

Виконання студентами рецептивно-репродуктивних умовно-мовленнєвих вправ

  • в імітації зразка мовлення,

  • у підстановці до зразка мовлення,

  • у трансформації зразка мовлення,

  • у завершенні зразка мовлення,

  • у розширенні зразка мовлення,

  • відповіді на запитання,

  • самостійне вживання нових ЛО.

ІІІ. Автоматизація мовленнєвих дій студентів з новими ЛО на рівні понадфразової єдності

Мета – вчити студентів вживати нові ЛО в коротких висловлюваннях монологічного й діалогічного характеру

Зміст етапу:

Виконання студентами рецептивно-репродуктивних умовно-мовленнєвих вправ

  • в обєднанні зразків мовлення в мінімонолог,

  • в обєднанні зразків мовлення у мінідіалог.

 

Етапи формування репродуктивної граматичної навички

 

І. Ознайомлення студентів з новою граматичною структурою (ГС)

Мета:  продемонструвати нову ГС, її функцію і форму

Зміст етапу:

  • Демонстрація викладачем нової ГС у ситуації. Пояснення функції нової ГС

  • Перевірка розуміння значення нової ГС (відповіді на запитання викладача)

  • Демонстрація графічної форми нової ГС (пояснення правил утворення, особливостей вимови, інтонування)

  • Фонетичне опрацювання нової ГС (вправи в імітації)

ІІ. Автоматизація мовленнєвих дій студентів з новою ГС на рівні фрази

Мета – вчити студентів вживати нову ГС на рівні фрази

Зміст етапу:

Виконання студентами рецептивно-репродуктивних умовно-мовленнєвих вправ

  • на імітацію ГС,

  • на підстановку до ГС,

  • на трансформацію ГС,

  • на завершення ГС,

  • на розширення ГС,

  • відповіді на запитання,

  • самостійне вживання нової ГС.

ІІІ. Автоматизація мовленнєвих дій студентів з новою ГС на рівні понадфразової єдності

Мета – вчити студентів вживати нову ГС в коротких висловлюваннях монологічного і діалогічного характеру

Зміст етапу:

Виконання студентами рецептивно-репродуктивних умовно-мовленнєвих вправ

  • на обєднання зразків мовлення в міні-монолог,

  • на обєднання зразків мовлення у міні-діалог.