Дотекстовий етап.
Мета -
зняття смислових труднощів; зняття лексичних труднощів.
Спосіб семантизації - тлумачення незнайомих лексичних
одиниць.
Текстовий етап.
Мета - надання
комунікативної настанови на прослуховування аудіотексту.
Післятекстовий етап.
Мета - відповіді на
дотекстові запитання. |
Прийом: Надання студентам лінгвосоціокультурних знань.
T.:
You have to listen to the text about Shakespeare’s
theatre.
Прийом: ознайомлення з новими лексичними одиницями шляхом
тлумачення.
T.:
There are some unknown words in the text:
polygonal, melancholic, a venue, a cannon, a spark. I
will explain their meanings like English-English dictionary.
Polygonal means with many corners, melancholic – with a feeling of
sadness, a venue – a place where something happens such as a sporting
arena or theatre, a cannon – a big gun, a spark – a small piece of fire
that flies out of something that is burning.
Прийом:
Слухання
аудіозапису тексту.
T.:
Listen to the text and try to find the answers to these
questions:
1.
When was the “Globe” destroyed?
2.
What was the shape of the “Globe”?
3. What
was it made with?
4. Is
the new “Globe” absolutely the same as the old one?
5. When
was the “Globe” built?
6. Who
was the theatre built by?
7.
Which of Shakespeare’s plays were performed there?
8. How
was the new “Globe” theatre built?
9. When
was the new “Globe” built?
Прийом: відповіді студентів на дотекстові запитання.
T.: So, when was the “Globe” destroyed?
St. 1: It was destroyed in 1613… |