|
Поради щодо написання тез
Результати свого наукового дослідження перебігу освітнього процесу з іноземної мови, виконаного у вигляді дипломної роботи з методики навчання іноземних мов і культур, Ви, як молодий науковець, обов’язково маєте оприлюднити на фаховій науково-практичній конференції. Зазвичай дні науки у нашому університеті[1] проходять у квітні. Кафедра методики викладання іноземних мов й інформаційно-комунікаційних технологій щорічно виокремлює секцію, присвячену проблемам іншомовної освіти у ВНЗ. У Вас є нагода ознайомити широкий загал науковців – професорів і доцентів, докторантів та аспірантів, а також інших студентів зі своїми науковими здобутками. Результати наукового дослідження Ви можете представити у вигляді усної доповіді з використанням презентації (PowerPoint/Prezi) і письмових тез, збірник яких видається до початку чи після завершення конференції. В такий спосіб Ви матимете апробацію результатів Вашого наукового дослідження та опубліковану працю. Надам Вам декілька корисних порад щодо написання тез за темою дипломної роботи. Передусім уважно ознайомтесь з вимогами до оформлення тез: розташування прізвища, ім’я, по батькові, назви ВНЗ, тез, розміру шрифту, полів тощо. Відразу виставте ці параметри. Назва тез може повністю співпадати з назвою дипломної роботи (наприклад, «Формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні») чи бути дещо модифікованою з огляду на акцентування теоретичного (наприклад, «Теоретичні засади формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні») чи практичного (наприклад, «Методика формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні») аспектів. Актуальності досліджуваної проблеми зазвичай присвячується перший абзац тез. Виокреміть низку об’єктивних і суб’єктивних чинників, які наразі актуалізують досліджувану Вами проблему. Далі коротко висвітлюється історія дослідження проблеми вітчизняними й зарубіжними науковцями та практиками із конкретним зазначенням їхнього теоретичного й практичного доробку. Наприклад, «О.Б.Бігич визначила об’єкти особистісного та діяльнісного розвитку студентів з іноземної мови (приклад теоретичного доробку) та запропонувала методики діагностики мотиваційної, інтелектуальної та діяльнісної готовності студентів до навчання іноземної мови» (приклад практичного доробку). Підсумком такого аналітичного огляду є висновок про недостатню наукову дослідженість саме Вашої проблеми. Наприклад, «Однак, незважаючи на значну кількість досліджень, присвячених процесу навчання іншомовного монологічного мовлення, проблемі формування англомовної компетентності в монологічному мовленні не було приділено достатньої уваги». Основна частина тез передбачає, що далі коротко та стисло викладаються перебіг і результати дослідження кожного аспекту проблеми, представлені у вигляді пунктів плану дипломної роботи. Зміст кожного пункту може охоплювати 1-3 абзаци (залежно від обсягу тез). Наприклад, «Компетентність в аудіюванні, як мета навчання іноземної мови, передбачає набуття студентами знань та оволодіння мовленнєвими навичками й уміннями. Так, на кінець І курсу студенти повинні знати… та вміти … На кінець ІІ курсу студенти повинні знати… та вміти … По закінченні ІУ курсу студенти повинні знати… та вміти…». «Труднощами англомовного аудіювання є мовні труднощі аудіотексту та психологічні труднощі його сприймання. В свою чергу, мовні труднощі поділяються на фонетичні, лексичні та граматичні (ілюструються прикладами іноземною мовою). До психологічних труднощів належать …». «У контексті особистісно-діяльнісного підходу ми розглядаємо студента як активного суб’єкта навчання іншомовного аудіювання. Особистісна лінія розвитку студента передбачає формування у нього позитивних мотивів оволодіння іншомовним аудіюванням та розвиток когнітивних процесів, які задіяні в процесі аудіювання. В свою чергу, діяльнісна лінія розвитку студента передбачає …». Водночас кожен такий смисловий відрізок тексту має завершуватися висновком, якого Ви дійшли в результаті дослідження. Наприклад, «Таким чином, викладач іноземної мови має формувати у студентів позитивну мотивацію щодо оволодіння аудіюванням шляхом …, а також розвивати в них увагу, слухову пам’ять, фонематичний та інтонаційний слух шляхом …». Завершують тези перспективи майбутніх наукових розвідок досліджуваної Вами проблеми. Наприклад, «Перспективу подальших наукових досліджень ми вбачаємо у залученні сучасних засобів навчання англомовного аудіювання студентів на заняттях і в їхній самостійній роботі». Сподіваюсь, що ці поради допоможуть Вам у написанні тез. Зичу Вам успіхів у написанні першої наукової праці, яка, сподіваюсь, розпочне список Ваших наукових та науково-методичних праць.
[1] Також Ви можете брати участь у фахових науково-практичних конференціях, які проводять інші (вітчизняні та зарубіжні) ВНЗ. Їх перелік, який постійно оновлює відділ науково-дослідної роботи нашого університету, Ви можете знайти за адресою http://www.knlu.kiev.ua/research/conferences.
|
|